Excel is een computerprogramma dat een hoop functies heeft die veel tijd kunnen besparen bij het uitvoeren van berekeningen en formules, maar waarmee ook grafieken en statistische analyses met gemak kunnen worden uitgevoerd. Zo kun je met Excel bijvoorbeeld adreslijsten bijhouden, een jaarrapport opstellen of een begroting maken. Het is ook mogelijk om vanuit Excel je gegevens te verwerken in Word en Powerpoint. Zo kunnen alle gegevens die je in Excel hebt verwerkt ook gemakkelijk worden gepresenteerd.
Excel training, waarom?
Het werken met Excel is lang niet zo moeilijk, maar het hebben van een basis is een minimale vereiste. De goede basis zal ervoor zorgen dat het uitvoeren van dagelijkse taken met Excel minder tijd in beslag nemen, en dat je voor jezelf rust en overzicht kan creëren. Door de tal van functies die Excel te bieden heeft, is het handig om wegwijs te worden gemaakt. Deze Excel training helpt je daarbij!
Wat biedt deze Excel cursus?
Voor elke Excel-gebruiker
Bij deze Excel cursus worden er slimme tips gegeven waardoor je slimmer en sneller met Excel leert werken en er het maximale uit kan halen. Daarnaast leer je tijdens de training de functionaliteiten van Excel die voor jou praktijksituatie van belang zijn. Verder leert de trainer, een gecertificeerde Microsoft Office Specialist, je bij deze cursus hoe je werkt met formules, filters en hoe je werkbladen en cellen opmaakt. Zo weet je na het volgen van deze training hoe je Excel gegevens verwerkt in Word en PowerPoint, maar ook waar je welke functie kan vinden en hoe je de opmaak aanpast.
Speciaal voor managementondersteuners
Deze Excel cursus biedt niet alleen tips and tricks voor iedere Excel-gebruiker, maar ook voor managementondersteuners. Het verschil bij deze variant van de cursus is dat de slimme Excel tips gericht zijn op het secretaressevlak, en dat de functionaliteiten van Excel worden uitgelegd met een blik op uw secretariaat. Het tweede verschil bij deze variant van de cursus is dat de trainer zowel gecertificeerd Microsoft Office Specialist is, als ervaren PA (personal assistent), directiesecretaresse en office manager.